....Stále šikmá veža v Pise a Rím plný histórie...

Autor: gabriela gembalova | 4.7.2012 o 0:49 | (upravené 4.7.2012 o 8:29) Karma článku: 4,89 | Prečítané:  813x

...A je to tu po celom upršanom dni a noci v autobuse sme konečne dorazili do Hotela "Idea"...je to sieť hotelov v Taliansku. Náš večer v Miláne pripadol na dôležitý zápas AC Miláno vs. Yuventus Turín... Prvá polovica ľudí bola ubytovaná v jedno hoteli a my ostatní sme sa pohli k druhému...ktorý na prvý pohľad vyzeral ako nejaká lacná ubytovňa....s malým nápisom "Idea Hotel". Práve preto ma prekvapil moderne zariadený interiér hotela a samozrejme tie 4 hviezdičky haha... Čakalo nás niekoľko hodín zaslúženého spánku v mäkučkej postieľke.

... ráno sme sa zobudili schrúmali sme dobré a výdatne raňajočky... vyzdvihli sme kolegov v druhom hoteli a hor sa do PISY.

Čakalo nás približne 200km cesty... Miláno - Pisa.

Ako sme prechádzali z jednej oblasti Lombardie do Toskánska krajina sa neuveriteľne menila.... V diaľke sme za sebou nechali mesto Genova (Janov), určite sa tam raz pôjdem pozrieť, a iné mestečká....o ktorých sa naša sprievodkyňa zmienila (a mne to nejako ušlo). V autobuse bola celkom fajn atmosféra, pozerali sme dokumenty BBC o Ríme...tak nás chceli navnadiť kam to vlastne ideme...Prvý bol o gladiátoroch a druhý o Ríme z pohľadu turistu...

...po hodinách cesty som dorazili do Pisy... Veža sa už týčila v diaľke...

Dvere na autobuse sa otvorili.... a už sa na nás vrhli ako také supy čakajúce na svoju obeť... áno hovorím o priekopníkoch s pašovaným tovarom (z Afriky, Indie...a iných krajín). Pozrela som sa na nich jedným očkom, ale snažila som sa s nimi neudržiavať očný kontakt, lebo potom by som sa ich už nezbavila.

...celá naša skupina sa pohla smerom ku Piazza del Duomo (námestie dómu) prezývané Piazza dei Miracoli – Námestie zázrakov. Prechádzali sme okolo rôznych stánkov a obchodov... prvá vec čo ma zaujala bola „skupinka čínskych turistov... šli sa najesť do čínskej reštaurácie“... a bolo to dosť komické - ako doma tak aj v cudzine haha. Veľa ľudí keď cestuje hľadá reštaurácie podobné svojej kultúre a neradi skúšajú nové veci.

Na prehliadku sme mali dve hodiny

Konečne sme prišli na Námestie zázrakov...a viete, čo som zistila, že veža Torre Pendente (šikmá veža) je skutočne šikmá...

Niečo z histórie čo som si zapamätala z výkladu našej sprievodkyne:.

Zvonica je vysoká 54,5 metra a bola postavená z mramoru v rokoch 1173-1350. Veže sa odchýlila od svojej osi o 5,2 m.

„možno preto je to zázrak, že veža ešte stojí. a preto sa námestie volá Námestie zázrakov.“ Na vrchol veže vedú 294 schodov. Dokonca aj Galileo Galilei používal vežu na svoje pokusy.

Pisa-veža

...tak na tejto fotke veľmi nevidno, že tá veža je šikmá..a čo je komické, že na fotkách kde som tak ani jedna nevyzerá, že je šikmá haha (poznámka pre čitateľku z minulého článku).

takže prikladám ďalší dôkaz, že je naozaj šikmá, haha

katedrála

krsteľnica

socha vlčice s Romulom a Rémom.

Teraz malé osobné zistenie: Pinocchio (Pinokio) určite všetci si pamätáte túto postavičku. Mňa prekvapilo, keď som sa dozvedela, že pochádza práve z Toskánska. Stánky boli plné rôznych suvenírov s pinocchiom...(ceruzky, bábky na špagátoch rôznych veľkostí ...atď, ).

Počasie nám konečne prialo, slniečko vykúkalo spoza mrakov. Celá skupinka sa rozbehla na všetky strany a snažili sme sa čo najlepšie zachytiť vežu, všetko ostatné čo nám Námestie zázrakov ponúkalo. Každý sa snažil nájsť ten najlepší uhol na fotku, ľudia robili rôzne pózy ,(podopierali sme veže, držali sme ju v oboch rukách a iné) a my s L sme neboli výnimkou. Bol čas obeda a tak sme išli vyskúšať miestne špeciality „paniny“ mňam ....zapekaný chlebík so zeleninou, syrom či inou náplňou zapečené.

Po obede sme nakúpili suveníry a pobrali sme sa smerom k autobusu, kde na nás netrpezlivo čakali „supy“, takmer sme sa cez nich nedostali do autobusu.

naša ďalšia zastávka je Rím...

...po niekoľkých hodinách trmácania sa v autobuse sme už za tmy prišli do Ríma. Tentokrát sme boli všetci v jednom hoteli volal sa Hotel American Palace EUR. Hotel bol zariadený v starodávnom štýle...pripadala som si ako v nejakom britskom filme.  Dostali sme na výber buď nočná prehliadka alebo zaslúžený oddych na hoteli. Celkom pekná skupinka ľudí sa zoskupila na recepcii, celý východ sme zatarasili.

...vonku pršalo...

Pohli sme sa zborovo smer Metro. Si to viete predstaviť aký chaos nastal, pri kupovaní lístkov... celkom komická situácia...“ako by môj tatko povedal pošlite ľudí z dediny do mesta“. Do metra sme nastupovali na niekoľko etáp...smer Koloseum, kde sme sa všetci stretli a pokračovali v prehliadke.

...dážď neustával...

Topánky človek nepotreboval...lebo tie čo mal mu do piatych minút premokli...bohužiaľ pomedzi kvapky som sa zatiaľ nenaučila chodiť.

Napriek tomu super počasiu, ma nočný Rím očaril.

Posúďte sami...

Koloseum

a ešte jednu z iného uhla...

Konštantínov oblúk

Monument Vittoria Emanuella II

a ešte ďalšia...

Titusov Oblúk

Potom sme utekali na posledné metro večer... Moje turistické ja bolo očarené a išla som spinkať s dobrým pocitom, že zajtra toho uvidím viac.

Myslím, že toto bolo asi druhýkrát v mojom živote, kedy som mala organizovaný program niekde v zahraničí...ale je to niekedy dobre..keď vás prevedú po pamiatkach.

Ráno sme vyrazili do Vatikánu...najmenší štát sveta, ktorý sa nachádza uprostred Ríma.

Začali sme Bazilikou Sv. Petra

Výzdoba tejto baziliky je úžasná, návštevník neostane sklamaný. Vo vnútri sa nachádza hrobka sv. Petra. Súčasťou je mramor, oltáre, vzácne umelecké diela, baldachýn, náhrobky a tak ďalej, v bazilike môžete tráviť celý deň a stále je čo prezerať. A nesmieme zabudnúť na masívnu 136 m kopulu...

...nachádza  sa na Námestí sv. Petra

Kde sa pápež prihovára svojim ovečkam...s posolstvom Urbi et Orbi...

Súčasťou Vatikánu je aj sixtínska kaplnka..., ktorá je spojená s voľbou pápeža, ktorá sa používa od 15 stor. Ide o tzv. Konkláve, ktoré končí dymovým signálom. Pokiaľ je dym biely- znamená to, že pápež bol zvolený a ak je čierny musia začať od znova.

Od Vatikánu sme sa pohli smerom k Castel Sant´Angelo- Anjelskému hradu..., ktorý bol postavený v 139 n.l. na príkaz cisára Hadriana. Za jeho vlády služil tento hrad ako mauzoleum a v stredoveku ako väznica. Hrad dostal pomenovanie počas morovej epidémie kedy pápež Gregor videl okolo hradu lietať anjela.

Ku hradu je možné sa dostať aj pešo a to cez najkrajší most v Ríme (podľa sprievodkyne) Ponte San Angelo (most sv. anjela).

Môžete tu stretnúť množstvo ľudí s pašovaným tovarom...ako aj v Pise tak aj v Ríme ich bolo neúrekom...a boli neuveriteľne otravní. Dokonca našu skupinku prenasledovali a obmedzovali nám osobný priestor... nepríjemná skúsenosť.

ďalším bodom prehliadky a naše kroky putovali na Piazza Navona... Námestie Navona.

ktorej súčasťou je Fontana dei Quattro Fium- fontána štyroch riek s Egyptským obeliskom.

tých námestí v Ríme je strašne veľa...

ďalšou zástavkou bola Piazza della Rotonda kde sa nachádza Panteón a je jednou z najlepšie zachovaných stavebných pamiatok v Ríme.

Sučasťou námestia je fontána a Egyptský obelisk.

Pred panteónom postávajú páni oblečení ako Rímania a za fotky s nimi berú slušnú sumu peňazí tak pozor na nich ak tam niekedy pôjdete.

...a teraz to príde pokračujeme v obhliadke a zavediem Vás na najkrajšie námestie v Ríme (podľa mňa) a to Piazza di Trevi- Námestie di Trevi kde sa nachádza obrovská Fontána di Trevi.

Je to najznámejšia fontána v Ríme. Jej najstaršia časť je pozostatkom akvaduktu, ktorý dal postaviť vojvodca Agrippa v roku 19 stor. pnl. Fontána bola postavená na mieste niekdajšej renesančnej studne Trivio. Odtiaľ pochádza i jej pomenovanie "di Trevi". Z hlavnej niky paláca Poli vystupuje socha Neptúna a pod mohutnou kaskádou sa v trblietajúcej vode vzpínajú dva morské kone. Fontána je ozdobená viacerými dokonale opracovanými sochami, jedna z nich predstavuje plodnosť a druhá zdravie. Nad nimi sa nachádzajú štyri ročné obdobia prinášajúce dary. K zaujímavým patrí aj panna, ktorá ukazuje vojakom prameň. Ľudia do fontány hádžu mincu, preto aby sa do Ríma ešte raz vrátili.

teraz z iného uhla...

...našou poslednou zastávkou pred obedom bola Piazza di Spangna (Námestie Španielska).

Je známe vďaka svojím 135 schodom ku kostolu Trinitat dej Monti (španielske schody), bol postavený v 18 stor. Schody sú obľubeným miestom stretávok Rímanov. Na schodoch sa konajú aj môdne prehliadky.

po dobrom obede nás čakala posledná časť priehliadky...

Začali sme Monumentom Vittoria Emanuella II na Piazza Venezia (Benátske Námestie).

Tento monument bol postavený na počesť prvého kráľa, ktorý zjednotil Taliansko, Viktor Emanuel II.

Súčasťou monumentu je aj hrob neznámeho vojaka, ktorý padol počas počas 1.sv. vojny a je strážený 24 hodín vojakmi.

pohľad z iného uhla nesmie chýbať...

Keď sme si boli obzrieť monument... prekročili sme zábradlie, aby sme mali lepší výhľad, čo sa samozrejme nepáčilo strážnikom a začali na nás pískať. Neboli sme asi jediné s tým istým nápadom, lebo pískanie sa veselo ozývalo z každej strany.

Ako sa hovorí to najlepšie na koniec... a tak vám predstavím niečo, čo určite netreba vynechať...

Forum Romanum...(Rímske Fórum)

Je to obdĺžnikové fórum (námestie) v Ríme, ktoré je obklopené zvyškami významných budov z Antiky.

....

Počas rímskej republiky Fórum slúžilo ako trhovisko a miesto schôdziek ľudu a súdnych procesov. Neskôr boli trhy preložené na menšie fóra v jednotlivých štvrtiach mesta a celé Fórum bolo vyhradené už len schôdzam ľudu a súdov.

...sa hovorí, že to najlepšie na záver.... takže naše putovanie Rímom ukončíme, kde sme ho začali a to Koloseom (Colosseo).

...bolo vybudované na rozkaz cisára Vespasianusa v roku 72 n.l., no dokončené bolo až v roku 80 n.l. za vlády Tita. Odohrávali sa tu gladiátorske zápasy, ktoré obdivovalo viac ako 50-tisíc návštevníkov. Po zemetrasení v stredoveku sa veľká časť zrútila a po rekonštrukcii v 20 stor. sa zachovalo iba 1/3 Kolosea.

Je to obrovský komplex... ale úchvatný...no veď posúdte sami.

Ako sa hovorí všetko dobré sa raz skončí a tak týmto končím moje putovanie Rímom. Určite sa tam musím ešte raz vrátiť. Bolo nemožné aby sme všetko videli za jeden deň.

...takže suveníry nakúpené...talianska zmrzlinka ochutnaná...posledné pohľady uznania tohto veľkolepého mesta....zaznamenané v mojej pamäti a može sa ísť smerom Slovensko.

Už sedím v buse a rozmýšlam nad tým ako dám dokopy všetky naše zážitky... pevne dúfam, že sa mi to podarilo a prajem príjemné čítanie.

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.